درآمدزایی از اینستاگرام: از کجا شروع کنیم؟
در پاسخ به این پرسش که چرا باید آموزش کسب درآمد از اینستاگرام را جدی بگیریم، باید پاسخ چنبن باشد: در دنیای امروز که هرچیزی به سمت دیجیتال تر شدن پیشروی می کند، اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا میکند. این پلتفرم فراتر از ابزاری ساده برای به اشتراکگذاری محتواست و به بستر تجاری قدرتمندی تبدیل شده که فرصتهای بیشماری برای کسب درآمد فراهم میکند.
کسب درآمد از اینستاگرام
اگر تصمیم گرفته اید که از اینستاگرام به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنید، اولین گام هایی که در این مسیر بر میدارید بسیار حائز اهمیت هستند. با توجه به تنوع ابزارها و فرصت های موجود در اینستاگرام، مسیر شما باید دارای یک برنامه راهبردی مشخص و منعطف باشد تا موفق به کسب درآمد اینترنتی شوید. در ادامه، چند نکته کلیدی برای رسم یک برنامه راهبردی آموزش درآمدزایی از اینستاگرام، ارائه می شود:
- تعیین هدف و حوزه فعالیت: ابتدا باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید از اینستاگرام کسب درآمد کنید؛ زیرا در این باره چند روش وجود دارد:
فروش محصولات، همکاری با برند ها، تبلیغات و درج آگهی و تولید محتوای ارزشمند و آموزشی، از روش هایی است که می توان با آنها، کسب درآمد اینترنتی کرد. ناگفته نماند که تعیین حوزه فعالیت خود مانند مدیریت زندگی، زیبایی، سلامت، تکنولوژی و… مهم است. یافتن یک حوزه که علاقمند و متخصص به آن هستید، میتواند جذابیت بیشتری به حساب شما ببخشد.
- ایجاد حساب حرفهای: یک حساب شخصی برای درآمدزایی اینترنتی از اینستاگرام کافی نیست!
یک حساب حرفهای Professional Account اینستاگرام ابزارهای بیشتری برای شما فراهم میکند، ابزارهایی مانند دسترسی به آمار و تحلیلهای دقیق Instagram Insights، امکان اتصال به فروشگاههای آنلاین، ایجاد محتوای تجاری مانند Instagram Shopping.
برای تبدیل کردن حساب خود به یک حساب حرفهای، لازم است به تنظیمات حساب خود بروید و گزینه "Switch to Professional Account" را انتخاب کنید.
- ساخت تارگت جمعیتی: برای کسب درآمد از اینستاگرام، لازم است که جمعیتی از افراد را داشته باشید
که به محتوایی که شما تولید می کنید، علامند باشند. برای این کار، از روش هایی مثل هشتگ گذاری، فعالیت در جامعه دیجیتال مثل دنبال کردن حساب های مشابه با حساب خود و تعامل درست با کاربران این صفحات و در صورت وجود بودجه معقول، تبلیغات پرداختی استفاده می شود.
- تولید محتوای حرفهای برای پیج اینستاگرام: کاربران همیشه به دنبال محتوای ارزشمند و جذاب هستند.
در این راستا، استفاده از عکس و ویدیوهای با کیفیت، استوری و ریلز جذاب و همچنین قلاب و متنهای خلاقانه و خاص، کاربران را به تعامل بیشتر با حساب شما دعوت می کند.
- کسب درآمد از طریق روش های مختلف: پس از اینکه دوره های آموزش کسب درآمد از اینستاگرام را فرا
گرفتید و حساب شما به اندازه کافی رشد کرد، می توانید محصولات خود را یا مستقیم به فروش برسانید یا با برندها همکاری داشته باشید.
جذب فالوور و فروش آنلاین در اینستاگرام
چرا اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای کسب درآمد است؟
این شبکه اجتماعی با تصاویر و ویدیوها به کاربران اجازه میدهد با جمعیت هدف، به صورت بصری تعامل کنند. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا محصولات یا خدمات خود را به سراسر دنیا معرفی کنید و با عده زیادی کاربر از تمامی طبقات سنی و مناطق جغرافیایی برخوردار باشید. اینستاگرام همچنین با دارا بودن قابلیت هایی چون سیستم تبلیغات پیشرفته، ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان، ابزارهای فروش مستقیم، هدف گذاری دقیق، رشد پیوسته این پلتفرم و داشتن انعطاف پذیری و بهرهگیری از تنوع درآمدی بدون داشتن سرمایه زیاد، ابزاری قدرتمند برای کسب درآمد اینترنتی به حساب میآید.
روشهای تبلیغات در اینستاگرام متنوع هستند.
چه روشهایی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟
- فروش محصولات و خدمات و ادمینی اینستاگرام: اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی است. می توانید فروشگاه آنلاین یا همان آنلاین شاپ خود را راه اندازی کرده و محصولات خود را از طریق پستها و استوریها به مخاطبان و کاربران معرفی کنید. استفاده از قابلیت های فروشگاهی اینستاگرام، مانند تگ محصولات، می تواند به شما کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشید. در حال حاضر بیش از 50 کسب و کار تقاضای ادمینهای ماهر برای پیجهای حرفه ایشان را دارند. از این رو با شرکت در این دوره میتوانید به طیف وسیعی از فرصتهای شغلی عالی دست پیدا کنید.
- همکاری با برندها: اگر حساب شما دارای نرخ تعامل فعال و بالا باشد، می توانید به عنوان یک اینفلوئنسر با برند های مختلف همکاری کنید. برندها غالبا برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود به شما هزینه ای می پردازند یا به شما محصولات و خدمات رایگان ارائه میکنند؛ همچنین شما می توانید لینک های معرفی محصولات مختلف را در محتوای خود قرار دهید. هر گاه کاربران از این لینک ها خرید کنند، شما کمیسیون دریافت خواهید کرد.
- تبلیغات و درج آگهی: از طریق روشهای تبلیغات در اینستاگرام، می توانید محتوای تبلیغاتی برندها را در صفحه خود منتشر کنید. این شامل پست ها، استوری ها و لایوها می شود. برندها به دنبال این هستند که با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند. بنابراین شما می توانید با انتشار محتوای تبلیغاتی، درآمد اینترنتی کسب کنید.
- فروش محتوای رسانه ای: اگر استفاده از نرم افزارهای ویرایشگر تصاویر مثل فتوشاپ را می دانید و عکسها یا ویدئوهای با کیفیت بالا ایجاد می کنید، میتوانید آنها را به سایت هایی مانند Shutterstock یا Adobe Stock بفروشید. همچنین، ویرایش محتوا و ساخت تامنیلهای ویدیویی بین ادمینهای اینستاگرام و صاحبان برند، طرفداران زیادی دارد. اینستاگرام میتواند به عنوان یک پلتفرم نمایشگاهی برای این محتوا عمل کند؛ فراموش نکنید که برای این موضوع و فروش بهتر، لازم است تا دورههای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام و دورههای آموزش فتوشاپ صفر تا صد را به خوبی فرا گرفته باشید.
تبلیغات، نقش موثری بر کسب درآمد از اینستاگرام دارد.
چطور یک پیج اینستاگرامی موفق راهاندازی کنیم؟
گزینه های کلیدی برای راهاندازی و مدیریت یک پیج موفق اینستاگرام ارائه شده است:
- تعیین هدف و حوزه فعالیت.
- طراحی حساب حرفهای؛ در این باره شما باید یک بیوگرافی خوب بنویسید و یک تصویر برای پروفایل خود انتخاب کنید، این تصویر باید مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد. هرچه بیشتر درباره فتوشاپ بدانید، بهتر می توانید تصاویر با کیفیت خلق کنید، همچنین می توانید برای خود لوگو نیز طراحی کنید.
- ایجاد محتوای کیفی: اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، بنابراین عکسها و ویدیوهای شما باید با کیفیت بالا و جذاب باشند. بنابراین، توصیه به شرکت در دوره های آموزش فتوشاپ صفر تا صد جهت طراحی کاور پست و استوریها، لوگو، ساخت تامنیل های ویدیویی و بنر معرفی محصول می باشد.
- تعامل با کاربران از طریق برگزاری چالش و مسابقات و به کار گیری تکنیک CTA.
- رعایت ثبات و تداوم در برنامه ریزی و انتشار محتوا و سپس تحلیل عملکرد در یک بازه مشخص یا به عبارت دیگر، بهره گیری از یک تقویم محتوایی شخصی سازی شده.
- ایجاد ارزش و اعتماد.
- تبلیغات هدفمند و بهینه
رازهای جذب فالوور و افزایش فروش
در اینستاگرام، جذب فالوور و افزایش فروش، دو هدف کلیدی هر کسب و کار است. با این حال، موفقیت در این دو زمینه به بیش از صرف انرژی برای انتشار محتوا بستگی دارد. به برخی از راه های افزایش فالوور هدفمند در ادامه اشاره شده است:
- ایجاد محتوای کیفی و ارزشمند: در این خصوص لازم است که محتواگذار صفحات، آموزش های کاربردی و واجب مانند آموزش ادمین اینستاگرام (یادگیری مهارتهای لازم برای افزایش فروش کسبوکارها از طریق اینستاگرام)، آموزش فتوشاپ (مناسب برای طراحی حرفهای و ورود به بازار کار) و آموزش تولید محتوا (ابزارها و روشهای موثر تولید محتوای دیجیتال) را کاملا فرا گرفته باشد.
- تعامل با مخاطبان: پاسخگویی سریع یا به موقع به دیدگاه ها و پیامهای کاربران، تشویق به تعامل CTA و برگزاری نظرسنجی و سایر روشهایی که مخاطب را به وجد می آورد، توصیه می شود.
- استفاده از هشتگهای مناسب و کلمات کلیدی.
- ایجاد اعتماد و اعتبار با استفاده از تضمین خرید، نشان دادن رضایت مشتریان و اظهار اصالت با نشان دادن بخشی از زندگی خود و برخی پشت صحنهها، ممکن خواهد بود.
- بهره گیری از تقویم محتوایی برای ورود به اکسپلور و ماندن در آن.
- استفاده از تحلیلها و آمار؛ این موضوع به شما کمک می کند آن گونه محتوایی که بیشترین تعامل را داشته است، بیشتر تولید کرده و مهارت های مرتبط با آن را در خود تقویت کنید.
معرفی دوره آموزش کسب درآمد از اینستاگرام پریا فتوگرافی
دوره آموزش کسب درآمد از اینستاگرام که توسط پریا فتوگرافی ارائه می شود، یک برنامه آموزشی جامع است که به دنبال آموزش راهها و استراتژیهای کاربردی برای کسب درآمد از اینستاگرام می باشد. این دوره برای کسانی طراحی شده است که مایل هستند با استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار قدرتمند، حضور قویتری در دنیای دیجیتال داشته و از آن به عنوان منبع درآمد استفاده کنند.
امروزه کسب و کارهای زیادی هستن که نیاز به ادمینهای حرفه ای برای مدیریت پیجهای خود دارند و شما با دریافت آموزش کسب درآمد از اینستاگرام می توانید خدمات خود را به آنها ارائه دهید. هدف از این دوره، پرورش ادمینهای متخصصی است که توانایی تولید محتوا و مدیریت پیجها در دستههای مختلف و رشد آنها را داشته باشند. با وجود تعدد افراد فعال در حوزه ادمین اینستاگرام، شمار کمی از آنها دانش تخصصی دارند.
ویژگی های متمایز کننده این دوره شامل آموزش تولید محتوای جامع و علمی و مرتبط با بازارکار، آموزش مدیریت حساب حرفهای، بهرهمندی از مدرسان متخصص، تمرکز بر کسب درآمد اینترنتی، راهنمایی در جذب فالوور و افزایش فروش، استفاده از ابزارهای تحلیلی و پشتیبانی مستمر تیم آموزشی، می باشد. در وبسایت پریا فتوگرافی، هر دوره ای که لازم است برای بهبود تولید محتوای صفحات خود و افزایش نرخ تعامل و کسب درآمد اینترنتی بدانید، خصوصا مهم ترین دوره یعنی، دوره ادمینی اینستاگرام، آورده شده است. همچنین با دسترسی به این سایت می توانید از خدمات رایگان و آموزش های کاربردی رایگان نیز بهره مند شوید.
اینستاگرام، یک پلتفرم قدرتمند در جهان به حساب می آید.
چطور میتوان در این دوره ثبتنام کرد؟
ابتدا وارد سایت پریافتوگرافی شوید و دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. با دادن شماره تلفن خود، یک اکانت برای خود بسازید.
در مرحله جزئیات پرداخت، اطلاعات شخصی که از شما خواسته می شود را وارد کنید.
در قسمت توضیحات تکمیلی، می توانید درباره سفارش خود یک یادداشت بگذارید؛ این یادداشت می تواند نکات مهمی مثل چگونگی تحویل بار یا تغییر شماره تلفن را در بر بگیرد.
در نهایت با اتصال به درگاه پرداخت معتبری مثل زرین پال، می توانید سفارش خود را نهایی کنید. البته توجه داشته باشید که بعد از نهایی کردن این سفارش، مبلغ 30 هزار تومان به عنوان هدیه خرید، به کیف پول شما در وبسایت واریز خواهد شد. اگر به هر دلیلی موفق به پرداخت نشدید، پرداخت از طریق کارت به کارت نیز میسر است، بنابراین می توانید مبلغ دوره را به شماره کارت 6104-3373-2589-3350 (پریسا خداوردی نلخاصی)، واریز کرده و رسید آن را به اکانت تلگرام ایشان، ارسال کنید.
اینستاگرام، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، به یک بازار جهانی تبدیل شده که برای کسب و کارها، آگهی گذاران، مدیران محتوا و حتی صفحات فردی و شخصی، فرصتهای کسب درآمد اینترنتی را ایجاد می کند.
درآمدزایی از اینستاگرام یک فرآیند بلندمدت است که به توجه و تلاش مداوم نیاز دارد. شما باید دوره های مناسبی مانند آموزش کسب درآمد از اینستاگرام را فرا بگیرید، حساب خود را به صورت مداوم آپدیت کنید و به دنبال رشد آن باشید.
سوالات متداول
- چه روشهایی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟
روشهای کسب درآمد از اینستاگرام شامل فروش محصولات و خدمات، همکاری با برندها، تبلیغات،فروش محتوای آموزشی و... است که در میان آنها ادمینی اینستاگرام نسبت به سایر روشها، سودآور تر است.
- چطور میتوان یک پیج موفق در اینستاگرام راهاندازی کرد؟
ابتدا هدف و حوزه فعالیت خود را مشخص کرده و برای آن، محتوای کیفی منتشر کنید، باکاربران تعامل کنید و از تحلیلهای اینستاگرام برای بهینهسازی عملکرد استفاده کنید. برنامهریزی منظم و استفاده از هشتگهای مناسب نیز از عوامل کلیدی موفقیت هستند؛ تمامی این موارد توسط ادمین های اینستاگرام، قابل انجام است.
- ۰۳/۱۲/۰۴